Voorheen hielp ik organisaties met business development, marketing- en communicatieprojecten, en het verbeteren van de samenwerking met sales.
Tegenwoordig ligt mijn focus op tekst en online presence, en begeleiding van ambitieuze professionals binnen een afdeling of team. Ik geloof dat kennis pas waarde krijgt als het écht begrepen is. Het is mijn kracht om complexe en ingewikkelde zaken helder en begrijpelijk uit te leggen. Iets wat mijn opdrachtgevers enorm waarderen.
Om een beeld te krijgen, is het toch ook aardig om te zien wat ik sinds 1991 voor organisaties en bedrijven mocht betekenen. Ik maakte diverse ontwikkelingen mee en genoot daar tot nu toe met volle teugen van. De wereld gaat steeds sneller, maar mijn basis blijft een fundamentele aanpak.
In samenwerking met diverse overheden (zoals gemeenten, projectbureaus en provincies), mkb’s, startups, grote en kleine organisaties, technische bedrijven, communicatiebureaus en non-profitorganisaties realiseer ik altijd duidelijke resultaten. Voor minder doe ik het niet.
Deze vijf uitgelichte praktijkcases lichten een tipje van de sluier op.
Mijn belangrijkste doel was en is organisaties ondersteunen bij het leggen van duurzame en waardevolle verbindingen met hun markt. Indien wenselijk richt ik me op het optimaliseren van marketingactiviteiten voor het genereren van sales en het stroomlijnen van werkprocessen voor maximale efficiëntie.
Geen mooie verhalen maar duidelijke informatie en boter bij de vis: samen met leidinggevenden kijk ik naar wat er nu kan, wat aanpassing behoeft, wat de mogelijkheden zijn en de verwachtingen die je een markt kunt geven.
- CV
- Werkervaring
- Op dit moment ben ik beschikbaar voor een los project of interim rol
Ruim drie decennia ervaring
Mijn ontwikkelpad is een iteratieve leerschool, waarin ik constant leer, reflecteer en verbeter. Op deze manier ontwikkelde ik me in de volle breedte naar een multi-inzetbare communicatieprofessional.
Ontwikkelpad: student > stagiaire > DTP’er / grafisch ontwerper > art-director > (online) marketeer > projectmanager > teamleider > accountmanager > campagne manager > bladmanager > hoofdredacteur > allround communicatieprofessional met een focus op PR en ontvanger gerichte content.
Enkele opdrachtgevers sinds 1991:
- ABN AMRO (corporate identity)
- AFAS (blogs en interviews)
- BCT Software (blogs en interviews)
- BMC Advies (implementatie huisstijl en verzorging publicaties)
- Borneo-Sporenburg Amsterdam (identiteit en projectdocumentatie)
- Buhrmann (marketing, jaarverslagen en publicaties)
- Cisco (marketingmiddelen)
- Colt (marketingmiddelen)
- Cor Millenaar Mercedes-Benz
- Corporate Express (nu: Staples)
- 3Dok printing (propositie en website)
- Daccars (reviews)
- De Zaak, reviews:
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid
Kia ProCeed
Mitsubishi Outlander PHEV
Renault Trafic - De Baak (huis- en projectstijlen)
- Bureau DG Design BV BNO (huisstijlen en publicaties)
- Economische zaken Gemeente Amsterdam (publieksinformatie)
- Ed Cornelissen Grafisch Specialist (tekst)
- Eijlders Consultancy (huisstijl en website)
- EnableLab
- Essent (interne communicatie)
- Flow Resulting (campagne OV in Gelderland)
- Gelre Ziekenhuizen (campagne, communicatie en bewegwijzering ziekenhuis locatie Apeldoorn)
- Gemeente Almere (website en communicatie nieuwbouwprojecten)
- Gemeente Amsterdam (publicaties, huisstijl diverse diensten en stadsdelen)
- Gemeente Apeldoorn (detachering mobiliteitsmakelaar, campagne Ervaar Het OV)
- Gemeente Den Haag (publicaties voor afdeling huisvesting)
- Gemeente Meppel (publicaties huisstijl)
- Gemeente Nieuwegein (publiekscampagne, middelen referendum)
- Gemeente Rotterdam (publicaties DS+V, stadsvernieuwing)
- Gemeente Utrecht (Projectbureau Leidsche Rijn, publicaties nieuwbouwprojecten)
- Graydon (buyer persona-trajecten)
- IBM Learning Services (offline lesmateriaal)
- IBM Nederland (jaarverslagen, diverse publicaties)
- Joop van den Ende Producties: Stageholding (uitingen t.b.v. musicals en dinner shows)
- K2 Makelaars Amsterdam (huisstijl)
- B2B magazine Kijk op Groot Amsterdam:
– KOGA 10 / 2021 (Vastned 22-25, Ellermeyer 68-71)
– KOGA 11 / 2021 (KB Group 60-63, DeltaSafe 76-79)
– KOGA 14 / 2022 (SPIE 28-31, Feyter 34-35, Zaich 42-43, Jaeger 56-57, Schouten 58-59, SGI 62-65, Argent 68-71, DeltaSafe 80-83, Van Mossel 84-85, IJskoud 86-89)
– KOGA 15 / 2022 (BAM Infra 26-29, MAJA Stuwadoors 34-37, Sustainable Fashion Gift Card 38-39, GBA 44-47, EBC Vastgoed 52-53) - B2B magazine Kijk op Noord Holland Zuid
– KONH-Z 3 / 2022 (SPIE 34-37, Jaeger 38-39, Schouten 44-45, SGI 48-51)
– KONH-Z 4 / 2022 (DeltaSafe 20-23, CBRE GWS 26-27, BAM 34-37) - B2B magazine Kijk op Noord Holland Noord
– KONH-H 426 (SLTN 62-63) - KLM Cargo (publicaties)
- KPMG (relatiemagazine KPMG Direct, jaarverslagen, publicaties)
- Kroonenberg Vastgoed (huisstijl en publicaties)
- Loyens & Loeff (huisstijl en publicatiestroom)
- Mark Smit Kunsthandel (online optimalisering, vormgeving catalogus)
- Mercedes Enthusiast
- MetaFactory (marketing voor maatwerk software en detachering)
- Mission Matters (artikelen voor consultancy)
- Navision (reclame campagnes)
- Noord-Zuidlijn (uitingen projectbureau, referendum)
- NS (publicaties voor diverse diensten)
- Openbaar Vervoer Gelderland (campagneleider publiekscampagne)
- Openbaar Vervoer Stedendriehoek (publicaties)
- Optiver (huisstijl)
- Projectbureau IJburg (publicaties en projectdocumentatie)
- Projectbureau Leidsche Rijn Gemeente Utrecht (positionering diverse wijken, projectdocumentatie)
- Provincie Gelderland (campagnes en publicaties)
- Provincie Utrecht (realisatie website 2010-2015)
- Regio Stedendriehoek (OV-campagne)
- Rodamco (huisstijl, publicaties en jaarverslagen)
- SAP (campagnes)
- Segment Opleidingen (huisstijl en publicaties)
- Sky10 (marketing voor IT en techbedrijven)
- Sportmemorabilia (huisstijl en website)
- Stadsregio Arnhem Nijmegen (OV-campagne)
- Stageholding (uitingen t.b.v. musicals)
- Stan Smulders (salestrainingen)
- Stan & Stacy (blogs, interview trajecten t.b.v. Buyer Personas)
- SunBlade (huisstijl, B2C-publicaties)
- Syntens (publicaties)
- Ten Brink Uitgevers (bladmanagement diverse uitgaven, websites)
- The Collectables
- ThiemeMeulenhoff (publicaties en advertising)
- Thies Kuijlman – The Inbound Marketing Company (buyer persona-trajecten)
- Tilburg University – interim webspecialist
- Ulftingenwest (website)
- Uitgeverij De Wakkere Muis, Amsterdam (vormgeving boeken Geronimo Stilton)
- VACO, campagne duurzamebanden.nl
- VanDenTempel (publicaties)
- Vecom (tekstproducties)
- Webasto Nederland (optimalisering landingspagina’s)
- WIJZ Zwolle (bladmanagement WIJZmagazine)
- WorldCom (publicaties)
Klantcases: orde brengen in de chaos
- Redactionele vormgeving (1)
- Redactionele vormgeving (2)
- Redactionele vormgeving (3)
- Vijf praktijkcases