Ik schrijf teksten in de Nederlandse en Engelse taal en help organisaties met business development, denk aan positionering, marketing en sales. Dit betekent opzet en uitvoering van marketing- en communicatieprojecten en het optimaliseren van de samenwerking met sales.
Focus op tekst
Mijn focus ligt op online en offline publicaties voor helder omschreven doelmarkten. Het is mijn kracht om complexe en ingewikkelde zaken helder en begrijpelijk uit te leggen. Iets wat mijn opdrachtgevers enorm waarderen. Kennis krijgt immers pas waarde als het écht begrepen kan worden. Mijn basis blijft een fundamentele aanpak. Je doet het goed of je doet het niet.
In samenwerking met diverse overheden (gemeenten, projectbureaus en provincies), mkb’s, startups, technische bedrijven, communicatiebureaus en non-profitorganisaties realiseer ik altijd duidelijke resultaten. Voor minder doe ik het niet.
Deze vijf uitgelichte praktijkcases lichten een tipje van de sluier op.
Mijn belangrijkste doel blijft organisaties ondersteunen bij het leggen van duurzame en waardevolle verbindingen met hun markt. Indien wenselijk richt ik me op het optimaliseren van marketingactiviteiten voor het genereren van sales en het stroomlijnen van werkprocessen voor maximale efficiëntie.
Geen mooie verhalen maar duidelijke informatie en boter bij de vis: samen met leidinggevenden kijk ik naar wat er nu kan, wat aanpassing behoeft, wat de mogelijkheden zijn inclusief de verwachtingen die je een markt kunt geven.
- CV
- Werkervaring
- STATUS: ivm een interim opdracht ben ik tussen 1 september 2025 en 1 februari 2026 niet beschikbaar voor opdrachten en projecten. Contact opnemen en vragen stellen kan altijd.
Ruim drie decennia ervaring
Mijn ontwikkelpad is iteratief. Ik blijf leren, reflecteren en verbeteren om te kunnen innoveren.
Op deze manier ontwikkelde ik me in de volle breedte van leergierige student naar een multi-inzetbare communicatieprofessional.
Student > stagiaire > DTP’er / ontwerper > art-director > (online) marketeer > projectmanager > teamleider > accountmanager > campagne manager > bladmanager > hoofdredacteur > allround communicatieprofessional
Opdrachtgevers sinds 1991
- ABN AMRO (corporate identity)
- AFAS (blogs en interviews)
- AHOY Rotterdam BV
- BCT Software (blogs en interviews)
- BMC Advies (implementatie huisstijl en verzorging publicaties)
- Borneo-Sporenburg Amsterdam (identiteit en projectdocumentatie)
- Buhrmann (marketing, jaarverslagen en publicaties)
- Cisco (marketingmiddelen)
- Colt (marketingmiddelen)
- Cor Millenaar Mercedes-Benz
- Corporate Express (nu: Staples)
- 3Dok printing (propositie en website)
- Daccars (reviews)
- De Zaak, reviews:
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid
Kia ProCeed
Mitsubishi Outlander PHEV
Renault Trafic - De Baak (huis- en projectstijlen)
- Bureau DG Design BV BNO (huisstijlen en publicaties)
- Dutch Sport Tech Fund
- Economische zaken Gemeente Amsterdam (publieksinformatie)
- Ed Cornelissen Grafisch Specialist (tekst)
- Eijlders Consultancy (huisstijl en website)
- EnableLab
- Essent (interne communicatie)
- Europoort Kringen (artikelen)
- Flow Resulting (campagne OV in Gelderland)
- Gelre Ziekenhuizen (campagne, communicatie en bewegwijzering ziekenhuis locatie Apeldoorn)
- Gemeente Almere (website en communicatie nieuwbouwprojecten)
- Gemeente Amsterdam (publicaties, huisstijl diverse diensten en stadsdelen)
- Gemeente Apeldoorn (detachering mobiliteitsmakelaar, campagne Ervaar Het OV)
- Gemeente Den Haag (publicaties voor afdeling huisvesting)
- Gemeente Meppel (publicaties huisstijl)
- Gemeente Nieuwegein (publiekscampagne, middelen referendum)
- Gemeente Rotterdam (publicaties DS+V, stadsvernieuwing)
- Gemeente Utrecht (Projectbureau Leidsche Rijn, publicaties nieuwbouwprojecten)
- Graydon (buyer persona-trajecten)
- IBM Learning Services (offline lesmateriaal)
- IBM Nederland (jaarverslagen, diverse publicaties)
- Interpolis (content, productie en traffic)
- Joop van den Ende Producties: Stageholding (uitingen t.b.v. musicals en dinner shows)
- K2 Makelaars Amsterdam (huisstijl)
- Kijk Op uitgevers (B2B magazines)
Kijk Op Noord Holland
Kijk op Het Noorden
Kijk Op Groot Amsterdam
Kijk Op Groot Rotterdam - KLM Cargo (publicaties)
- KPMG (relatiemagazine KPMG Direct, jaarverslagen, publicaties)
- Kroonenberg Vastgoed (huisstijl en publicaties)
- Loyens & Loeff (huisstijl en publicatiestroom)
- Mark Smit Kunsthandel (online optimalisering, vormgeving catalogus)
- Mercedes Enthusiast
- MetaFactory (marketing voor maatwerk software en detachering)
- Mission Matters (artikelen voor consultancy)
- Navision (reclame campagnes)
- Noord-Zuidlijn (uitingen projectbureau, referendum)
- NS (publicaties voor diverse diensten)
- NSC, communicatiebureau Naarden (diverse projecten)
- Openbaar Vervoer Gelderland (campagneleider publiekscampagne)
- Openbaar Vervoer Stedendriehoek (publicaties)
- Optiver (huisstijl)
- Projectbureau IJburg (publicaties en projectdocumentatie)
- Projectbureau Leidsche Rijn Gemeente Utrecht (positionering diverse wijken, projectdocumentatie)
- Provincie Gelderland (campagnes en publicaties)
- Provincie Utrecht (realisatie website 2010-2015)
- Regio Stedendriehoek (OV-campagne)
- Richard de Goederen consultancy & interim management in IT (positionering en website)
- Rodamco (huisstijl, publicaties en jaarverslagen)
- SAP (campagnes)
- Segment Opleidingen (huisstijl en publicaties)
- Sky10 (marketing voor IT en techbedrijven)
- Sportmemorabilia (huisstijl en website)
- Stadsregio Arnhem Nijmegen (OV-campagne)
- Stageholding (uitingen t.b.v. musicals)
- Stan & Stacy, Aldo Wink (blogs, interview trajecten t.b.v. Buyer Personas)
- SunBlade (huisstijl, B2C-publicaties)
- Syntens (publicaties)
- Ten Brink Uitgevers (bladmanagement diverse uitgaven, websites)
- The Collectables
- ThiemeMeulenhoff (publicaties en advertising)
- Thies Kuijlman – The Inbound Marketing Company (buyer persona-trajecten)
- Tilburg University – interim webspecialist
- Ulftingenwest (website)
- Uitgeverij De Wakkere Muis, Amsterdam (vormgeving boeken Geronimo Stilton)
- VACO, campagne duurzamebanden.nl
- VanDenTempel (publicaties)
- Vecom (tekstproducties)
- Webasto Nederland (optimalisering landingspagina’s)
- WIJZ Zwolle (bladmanagement WIJZmagazine)
- WorldCom (publicaties)
Klantcases: orde brengen in de chaos
- Redactionele vormgeving (1)
- Redactionele vormgeving (2)
- Redactionele vormgeving (3)
- Vijf praktijkcases
