Blogs voor Marketingmed

22 augustus 2015 – Of ik zin had om blogs voor het online marketing kennis- en trainingsplatform Marketingmed.nl te schrijven? Eigenaar Chelsea Bosters vroeg het me in de zomer van 2014. Leuk, kritische stukken schrijven vóór B2B-ondernemers! In korte tijd verzamelde ik 12 verhalen van online marketing professionals.

Ik zeg het eerlijk, het viel (in 2014-2015) niet mee om B2B-ondernemers te vangen voor een kritische bevraging. ‘Geen tijd’ en ‘lastig te pakken te krijgen’ waren maar al te vaak antwoorden op mijn uitnodiging. Maar uiteindelijk kwam toch vaak de aap uit de marketingmouw: “Nouwww… eigenlijk hebben we onze visie nog niet helemaal op orde.”

Waarom worstelen bedrijven met hun visie op online marketing.

Waarom vinden ze het zo moeilijk hier iets over te vertellen?

Elke maand schreef ik een Kritische Pen, puur uit liefde voor het vak. Ik kon het mezelf makkelijk maken en de Usual Suspects bellen en interviewen. Saai. Ik zocht, vond, interviewde en schreef. Een overzicht van 12 Kritische Pen-blogs:

  1. Chelsea Bosters (Marketingmed): “Hoeveel aandacht geef jij online?”
  2. Aldo Wink: “Hoe belangrijk is online voor B2B-ondernemingen? Hoeveel aandacht geven zij hun Digital Marketing?”
  3. Bernd Beekman (productmanager Out Of Home van SVO Vakopleiding Food): “Een werkende website voor B2C klanten, wat versta jij daaronder?”
  4. Levi Witbaard (OBI4wan): “Hoe gaan ondernemingen met hun online monitoring en webcare om?” – Niet meer online
  5. Albert Mensinga: “Waarom worstelen bedrijven met hun visie op online marketing?”
  6. Richard Francis (content marketing manager bij Exact): “Wat is de rol van online in B2B, en met name de engagement?”
  7. Richard Francis (content marketing manager bij Exact): “Wat is de rol van storytelling in de kopersreis?” 
  8. Nick Simonis (directeur Vekon Technische Assemblage): “Hoe zetten jullie (B2B-maakindustrie) content marketing in?”
  9. Truus Koppelaar (ex-directeur Marketing & Communicatie bij AFAS): “Wat is de toekomst van inbound marketing?” – Niet meer online
  10. Jan Pieters (CEO / Managing Director Rioned) en Nicoline Maes (Social Media Specialist en Trainer): “Online marketing voor de B2B-maakindustrie: Rioned” – Niet meer online
  11. Claudia Maglio (Boon Edam): Al in 1996 had Boon Edam een Nederlands- en Engelstalige website.”
  12. Sietse van Echtelt (marketing bij Efficy) over CRM: “Hoe goed ken jij je klant?

Een overzicht van mijn Kritische Pennen tref je ook aan op de website van Marketingmed – Informatie over social media, online marketing, SEO en WordPress.

Veel leesplezier!