Tekst

Met tekst en beeld goed duidelijk maken wat je wilt overbrengen, is een topprioriteit voor elke organisatie. Ik vind het belangrijk om eerst te denken voor je iets zegt. Stel jezelf de kritische vraag: hoe goed begrijp je zelf wat je bedoelt? 

Ik vind het heerlijk om te schrijven. Artikelen, reportages en interviews maken was decennia lang niet mijn beroep. Ik was designer, vervolgens projectmanager en nu manager communicatie.

Tekst en beeld zijn basis-ingrediënten van communicatie. Tussen 1992 en 2012 was ik druk met ontwikkeling en ordening van deze elementen. Voorbeelden: project- en campagnemanager (Ervaar het OV voor Provincie Gelderland), projectmanager websites (BMC advies, Provincie Utrecht, actiewebsites MKB+), bladmanager (jaarverslagen, relatie- en bedrijfsmagazines Corporate Express, KPMG, IBM, Rodamco). Een lange lijst opdrachtgevers staat hier.

Tussen 2010 en 2017 verschuift mijn focus naar contentmarketing. Online First is een begrip waar veel organisaties mee worstelen. Platforms waren toen volop in ontwikkeling. Ik schrijf in die periode blogs en artikelen voor B2B-ondernemers die zij gebruiken in hun online marketing.

De inzichten uit die tijd gelden nog steeds. Wellicht nu zelfs meer dan ooit. De basis om rendement te halen uit online kanalen zoals bedrijfswebsite, social media en webshop is een gezonde content- en inbound marketing strategie. De bottom-line: hoe word je, ben je en blijf je zichtbaar als keuze in de Customer Journey van je kopers?

Tekst in de hoofdrol

Tekst en beeld zijn de basis-ingrediënten van online communicatie in de Awareness fase van je inbound marketing. Je trekt bezoekers die op zoek zijn naar antwoorden op vragen en problemen die op dat moment spelen en waarvoor ze een oplossing zoeken. Vinden ze die bij jou?

  • Ben je tevreden over de teksten op je website?
  • Vertel je een boodschap die je markt begrijpt?
  • Welke bijdrage leveren ze aan je marketing en sales?
  • Is tekst een aanvulling op het beeld dat jouw kopers en klanten van je bedrijf hebben?
  • Komt je propositie duidelijk over?

Een kritische blik op tekst en beeld maakt het verschil en zorgt ervoor dat je boodschap aan de markt overkomt. Laat zien wie je bent en maak jezelf kenbaar. Tekst en beeld zijn daarvoor de belangrijkste ingrediënten. Door je markt relevant gevonden worden, is een uitdaging. Het doel van een moderne onderneming is waarde toevoegen aan markt, eigen organisatie, stakeholders, toeleveranciers et cetera.

In contentmarketing speelt tekst een hoofdrol. Naast een natuurlijke tekstvaardigheid heb ik een achtergrond in projectmanagement, marketing en consultancy. Dat maakt een samenwerking met ondernemers heel fijn. Zowel voor mij als voor de ondernemers die hulp vragen bij de realisatie van hun omzetdoelen.

2 thoughts on “Tekst

    1. Social media kun je altijd inzetten: je kunt zelf vaak meer dan je denkt. Hoe je dit aanpakt hangt af je website, wat is je product, wat is je markt, wat is je positie van je markt, hoe gebruikt je markt social media, wat is positionering, wat zijn je proposities, zit je markt op een dialoog met je te wachten etc etc. Wil je hier meer informatie over: bel of mail me even. Dank je voor je reactie en een fijne dag!

Comments are closed.