Tekst voor bedrijfswebsites

Ik vind het heerlijk om te schrijven. En toch was het decennia lang niet mijn beroep. Projectmanagement, design, beeld- en tekstredactie waren jarenlang mijn belangrijkste taken bij een keur van opdrachtgevers, bureau’s en drukwerkmakelaars. Volgens goeroe Tony Zambito ben ik Certified Buyer Persona Master. Allemaal mooi en aardig maar schrijven doe ik toch het liefst.

Tijdens mijn loopbaan werkte ik altijd met tekst en beeld. Voorbeelden: project- en campagnemanager (Ervaar het OV voor Provincie Gelderland), projectmanager websites (BMC advies, Provincie Utrecht, actiewebsites MKB+), bladmanager (jaarverslagen, relatie- en bedrijfsmagazines Corporate Express, KPMG, IBM, Rodamco). De lange lijst opdrachtgevers staat hier.

Tussen 2010 en 2016 verschoof mijn focus naar content marketing en schreef ik blogs en artikelen voor B2B-ondernemers. De inzichten uit die tijd gelden nog steeds en wellicht nu zelfs wel meer dan ooit. Ik geef de kaders om meer business te halen uit online kanalen zoals bedrijfswebsite, social media en webshop. De basis daarvoor is content- en inbound marketing en de bottom-line is: ben je (of hoe word je) zichtbaar als keuze in de aankoopreis van je kopers?

Tekst in de hoofdrol
Tekst en beeld zijn de basisingrediënten van online communicatie in de Awareness fase van je inbound marketing. Je trekt ermee bezoekers die op zoek zijn naar antwoorden op vragen en problemen die op dat moment spelen en waarvoor ze een oplossing zoeken.

Ben je tevreden over de teksten op je website? Worden ze begrepen door je webbezoek? Welke bijdrage leveren ze aan je marketing en sales? Is tekst een aanvulling op het beeld dat jouw kopers en klanten van je bedrijf hebben? Komt je propositie duidelijk over?

Ik heb ervaring met beeld- en tekstredactie. De juiste selectie en een kritische blik op tekst en beeld maakt het verschil en zorgt ervoor dat je boodschap aan de markt overkomt. Laat zien wie je bent en maak jezelf kenbaar. Tekst en beeld zijn daarvoor de belangrijkste ingrediënten. Door je markt relevant gevonden worden is een uitdaging en een doel van de moderne ondernemer.

In contentmarketing speelt tekst een hoofdrol. Naast tekstvaardigheid heb ik een achtergrond in business consultancy en marketing. Dat maakt een samenwerking met ondernemers heel fijn. Zowel voor mij als voor de ondernemers die hulp vragen bij de realisatie van hun omzetdoelen.

2 thoughts on “Tekst voor bedrijfswebsites

    1. Social media kun je altijd inzetten: je kunt zelf vaak meer dan je denkt. Hoe je dit aanpakt hangt af je website, wat is je product, wat is je markt, wat is je positie van je markt, hoe gebruikt je markt social media, wat is positionering, wat zijn je proposities, zit je markt op een dialoog met je te wachten etc etc. Wil je hier meer informatie over: bel of mail me even. Dank je voor je reactie en een fijne dag!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.