Juni 2016 – Tot en met lente 2017 lichtte ik mijn visie op B2B marktbenadering toe aan ondernemers, bijvoorbeeld tijdens congressen of netwerkbijeenkomsten. Mijn presentaties geven een ander beeld van de realiteit dan de vakmedia doen voorkomen. Drie voorbeelden.
1. Digital Future of B2B (#DFB2B)
Dinsdag 28 juni 2016 ben ik één van de 20 sprekers tijdens kennisevent Digital Future of B2B (#DFB2B, organisatie door WEBs). Onder de titel ‘Open Deuren’ zet ik 5 basisprincipes voor marktbenadering via inbound- en content marketing onder elkaar en leg ik het belang van ‘nuchter nadenken’ uit.
Mijn tip: doe wat je kan (en doe dit goed) en doe niet wat je moet. Een dikke lijst ToDo’s zorgt er vaak voor dat je niet toekomt aan de zaken die echt belangrijk zijn. Balen! Maar het kan ook anders.
Check de clip voor een impressie van het evenement.
Check op Slideshare de presentatie die ik gaf aan een zaal met zo’n veertig geïnteresseerden.
slideshare id=63597993&doc=dfb2b2016-albertmensingavijfopendeuren-zichtbaarwordenindekopersreismetinbound-encontentmarketing-160630075007
• Quote One4Marketing:
“Nog steeds denken B2B-bedrijven dat ze met ‘veel content’ hun markten effectief bereiken. Boodschappen die lukraak weggeschoten worden, treffen geen doel. Organisaties die de verbinding met hun markt zoeken en zich open openstellen bereiken meer.”
Truus Koppelaar (ex-AFAS) herkent zich hier in:
“Voor sommige organisaties is content marketing een doel op zich. Maar het is een middel, geen doel. Je doel is leadgeneratie. Content marketing draagt daaraan bij. Dat is een wezenlijk verschil.”
• Fotografieverslag #DFB2B 2016 op Flickr.
2. Masterclasses voor B2B-ondernemers in de maakindustrie
Samen met marketeer Thies Kuijlman geef ik in 2016 en 2017 twee in-company masterclasses aan B2B-ondernemers in de maakindustrie: de eerste editie met 11 deelnemende bedrijven en de 2e met 15 B2B-marketing & sales-professionals. Meer achtergrond lees je in deze blog.
3. MarketingMedLive
Op donderdagavond 25 februari spreken Niels Aarts en ik voor een enthousiast publiek tijdens de 3e MarketingMedLive bijeenkomst (NB. dit initiatief bestaat niet meer). Mijn presentatie gaat over de kopersreis voor B2B-ondernemers. Jeroen Kuunders schrijft er een leuk en duidelijk verslag over: “Leer je markt echt kennen en ga met hen in gesprek. Creëer Buyer Persona’s die verder reiken dan oppervlakkige marktbehoeften.”
Veel artikelen staan enkele jaren live op een platform of webpagina van een blogger en verdwijnen om wat voor reden dan ook. Vanaf 2015 plaats ik mijn blogs op mijn website en linkedIn en laat ze wel staan.