Presentaties digital marketing

Juni 2016 – Regelmatig licht ik mijn visie op marktbenadering toe aan B2B-ondernemers. Dit geeft hen vaak een ander beeld van de realiteit dan de vakmedia doen voorkomen.

Digital Future of B2B (#DFB2B)

Dinsdag 28 juni 2016 was ik één van de 20 sprekers tijdens kennisevent Digital Future of B2B (#DFB2B). Onder de titel ‘Open Deuren’ zette ik 5 basisprincipes voor marktbenadering via inbound- en contentmarketing onder elkaar en legde ik het belang van ‘nuchter nadenken’ uit. Mijn tip: doe wat je kan (en doe dit goed) en doe niet wat je moet. De dikke lijst ToDo’s zorgt er vaak voor dat je niet toekomt aan de zaken die echt belangrijk zijn.

[slideshare id=63597993&doc=dfb2b2016-albertmensingavijfopendeuren-zichtbaarwordenindekopersreismetinbound-encontentmarketing-160630075007]

Voorbeschouwing #DFB2B
One4Marketing:
“Nog steeds denken B2B-bedrijven dat ze met ‘veel content’ hun markten effectief bereiken. Boodschappen die lukraak weggeschoten worden, treffen geen doel. Organisaties die de verbinding met hun markt zoeken en zich open openstellen bereiken meer.”
Truus Koppelaar (ex-AFAS) herkent zich hier in: “Voor sommige bedrijven is contentmarketing een doel op zich. Maar contentmarketing is een middel, geen doel. Je doel is leadgeneratie. Contentmarketing draagt daaraan bij. Dat is een wezenlijk verschil.”
• Fotografieverslag van #DFB2B op Flickr.

In-company masterclasses B2B-ondernemers maakindustrie

Masterclass01

Samen met marketeer Thies Kuijlman gaf ik in 2016 en 2017 twee in-company masterclasses aan B2B-ondernemers in de maakindustrie: de eerste editie met 11 deelnemende bedrijven en de 2e met 15 B2B-marketing & sales-professionals. Meer achtergrond lees je in deze blog.

Marketingmed

Begin januari 2016 vraagt Sietse van Echtelt (destijds Senior Marketeer bij CRM-aanbieder Efficy) me over mijn visie op inbound- en contentmarketing voor B2B. Hij schrijft er op de Efficy-bedrijfswebsite een verhaal over. Een maand later interview ik Sietse voor de Marketingmed-serie Kritische Pen over de marketingaanpak van Efficy: “Hoe goed ken jij je klant?”. Lees de blog op Marketingmed.

MarketingMedLive

MMedLive700Op donderdagavond 25 februari spraken Niels Aarts en ik voor een enthousiast publiek tijdens de 3e MarketingMedLive bijeenkomst. Mijn verhaal gaat over de kopersreis voor B2B-ondernemers. Jeroen Kuunders schreef er een leuk en duidelijk verslag over: “Leer je markt echt kennen en ga met hen in gesprek. Creëer Buyer Persona’s die verder reiken dan oppervlakkige marktbehoeften.”