Werkervaring

2020 – nu

Sinds eind 2020 werk ik weer zelfstandig voor MKB-ondernemingen en verzorg contentproducties zoals schrijfwerk, reportage, fotografie, video en interviews.

Op dit moment ben ik beschikbaar voor freelanceklussen. Mijn specialisaties zijn: communicatie, marketing, redactie en content creatie.

Kijk voor voorbeelden op mijn Instagram en Twitter en check mijn fotoblogs op Pistonheads.

Uiteindelijk zoek ik verbinding met innovatieve en ondernemende opdrachtgevers voor een serieuze en uitdagende rol bij een professionele en volwassen organisatie.

2017 – 2019

Tussen voorjaar 2017 en juni 2019 maak ik van mijn hobby mijn werk en ben ik (hoofd)redacteur voor 3 magazines: Onschatbare Klassieker magazine, RS Porsche Magazine en SL Mercedes Revue. Ik schrijf jaarlijks circa 200 artikelen, haal 18 deadlines van uitgaven en maak reportages in woord en beeld. Naast dit dienstverband schrijf en fotografeer ik op freelancebasis voor opdrachtgevers.

Na ruim twee jaar bij Uitgeverij Haakman verzorg ik van juni 2019 tot december 2020 de marketing en PR voor de IT-startup MetaFactory. Noodgedwongen (maatregelingen Covid-19) stop ik eind november en werk ik weer freelance voor ondernemers.

2010 – 2017

Vanaf 2010 verschuift mijn focus van projectmanagement voor communicatieprojecten naar online marketing en business development. Tussen december 2012 en voorjaar 2017 werk ik als zelfstandig professional. Ik help Nederlandse B2B-ondernemingen om in hun markt zichtbaar te worden als keuze in de aankoopreizen van hun klanten.

Tussendoor werk ik mee aan drie documentaires:

Zie mijn profiel op Internet Movie Database.

Sinds 1992 werk ik als designer, projectmanager, teamleider en marketing professional. Mijn profiel op LinkedIn en CV vind je hier.

Ik adviseer en help afdelingen Marketing & Sales, Communicatie en Business Development met:

Mijn visie op marketing is al decennia min of meer dezelfde: ik benadruk de online kanalen (Online First) met als belangrijkste component storytelling op de landingspagina’s van de bedrijfswebsite en social media waar de specifieke markt actief is. In feite beschrijf en presenteer ik een organisatie en geef ondernemers kaders en focus die ze nodig hebben om hun bedrijfsdoelen te realiseren. Ik help bij de opvolging van leads en geef relevante en praktische inzichten voor marktbenadering. 

Aanpak

Ik werk voor en met B2B-ondernemers die hun Online Business (zaken doen via internet) en Digital Marketing (markten activeren via Online Business) serieus nemen. De wereld is digitaal. Iedereen, zowel de particuliere consument als de zakelijke inkoper, zoekt op het internet naar antwoorden op vragen. Google is geen zoekmachine, maar een kiesmachine. Zorg dat je bedrijf gevonden wordt door mensen die jou nodig hebben!

En zorg dat je gekozen wordt!

Want als je bedrijf en je product of dienst goed vindbaar zijn, en je via de diverse kanalen relevante kennis deelt, komen de mensen die zoeken naar een oplossing bij jou terecht. Verhoog je zakelijk rendement met een bedrijfswebsite, social media en content die aansluit op de behoeften van jouw markt.

Eerst nadenken en dan doen. Eerst een plan en dan de uitvoering. Communicatiemiddelen ontwikkelen en content publiceren doe je niet ‘zomaar’. Beiden horen onderdeel te zijn van je bedrijfsstrategie en te zorgen voor meer omzet bij bestaande klanten en aanvullend te zijn voor nieuwe klanten.

Om marketingrendement te halen gaat het om de juiste aansluiting met je markt. Ken je de antwoorden op deze vragen?

  • Wie zijn jouw klanten?
  • Weten zij wie jij bent?
  • Willen ze het weten?
  • Waarom?

Mijn werkwijze is eenvoudig, duidelijk en constant aan te passen:

  • Strategisch > Inspireren
    Helpt je bedrijfswebsite mee om je bedrijfsdoelen te bereiken? Wat zijn je plannen en wat is je visie? Door kritische vragen te stellen en eerlijke antwoorden te geven kom je tot jouw Business Roadmap.
  • Tactisch > Motiveren
    Een grootse visie is geweldig, maar hoe richt je de weg naar resultaat in? Door een pragmatische vertaling naar realistische projecten te maken worden de stappen stapjes. Dit geeft je overzicht en rust. Tempo is belangrijker dan haast. Incrementele ontwikkeling.
  • Operationeel > Wie gaat wat doen, en wanneer?
    Kijk eens met nieuwe ogen naar je onderneming. Bij een veranderende markt hoort een veranderende organisatie. Je organisatie kan zelf meer dan je denkt. Weet je niet hoe? Dan laat ik je dat zien.

Meteen aan de slag met een uitwerking van een analyse, een praktische vertaling van jouw strategie. Of een workshop die inzichten en inspiratie geeft om aan de slag te kunnen. De tijd van rapporten is allang voorbij. De markt van nu kiest slagvaardige partijen die snel kunnen schakelen en wendbaar zijn. Zorg dat je daar bij hoort. Betrek je hele organisatie bij jouw doelen. Zorg dat je markt je kan vinden en je niet meer loslaat! Inbound marketing* is the way to go.

Operationeel: uitvoeren en resultaten behalen

Door te doen en te weten waarom je iets doet, maak je een zekere en betrouwbare indruk. Wat jouw markt wil, is samenwerken, erbij horen en van een merk kopen waar zij zich goed bij voelt. Met name in de B2B gaat het om vertrouwen. Vertrouwen straal je uit met een duidelijke  website, service, communicatie en iedere uiting die naar binnen en naar buiten gaat. Het moet kloppen en goed zijn. Zorg dat je je verhaal op orde hebt.

Klopt de Online Presence van je organisatie?

Is het goed genoeg of kan het beter? Hoe is de aansluiting met je huisstijl? Geef je informatie en service waar je kopers blij van worden? Komen ze bij je terug?

Vaak gaat het om fine-tuning en bewustwording van bestaande processen. Een vogelview helpt daarbij. Iemand van buiten ziet vaak meer.

  • Sinds 2010 geef ik B2B-ondernemers kaders om meer business te halen uit de beschikbare online kanalen, zoals bedrijfswebsite, social media en webshop. Mijn blogs geven je inspiratie en helpen je met de invulling van jouw business in de digitale wereld. Het belangrijkste middel dat ik inzet is markt- en klantonderzoek. Interview je klanten: zij weten waarom ze voor je gekozen hebben. Weet jij het?
  • Tekst en beeld zijn de vitale onderdelen van alle communicatie. Bewegend beeld krijgt daarin een steeds groter aandeel. Hoe goed zijn je teksten? Worden ze begrepen en welke bijdrage leveren ze aan jouw omzet? Zijn jouw beelden een aanvulling op het beeld dat jouw klanten van je bedrijf hebben? Ik heb sinds begin jaren ’90 ervaring met beeld- en tekstredactie. Een juiste selectie en kritische blik op tekst en beeld maken het verschil en zorgt ervoor dat je boodschap aan de markt goed overkomt.
  • Ben je toe aan een nieuwe bedrijfswebsite? Weet je het zeker, of denk je het? Misschien zie je wel op tegen de investering en het hele project. Maak het jezelf, je organisatie en je markt makkelijk en ga voor een eenvoudige website. Eerst goed nadenken over je proposities en positionering, daarna relevante content maken en via de juiste techniek publiceren. Gewoon doen!

CV

Sinds 1992 werk ik als designer, projectmanager, teamleider en marketing professional. Mijn profiel op LinkedIn en CV vind je hier.

Interesse in meer?

Stuur mij een email of App op 06 13080313 en geef aan hoe ik je kan helpen.

Links

Disclaimer voor AlbertMensingaCreative.nl
Privacy statement

Algemene voorwaarden van Albert Mensinga Creative

KvK Utrecht 321 25 433

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.