Freelance: Interim & Projecten
- Albert Mensinga (Rotterdam, 25 juli 1967)
- Nederlandse nationaliteit, samenwonend, twee uitwonende dochters
- De Meern, Utrecht
- 06 1308 0313, albertmensingacreative@gmail.com
- Rijbewijs AB
- CV in pdf (Q4 2024)
- Uurtarief vanaf 65
Ben je op zoek naar een zelfstandige en onafhankelijke communicatie professional met een pragmatische visie op marketing en business development? Neem dan contact met me op.
NB. Ik ben niet verbonden aan SMG!
Werkzaamheden en expertise
- Tekst
- Ik ondersteun bedrijven van verschillende groottes en sectoren: van mkb in de IT, tech- en maakindustrie, tot uitgeverijen, onderwijs- en zorginstellingen, brancheverenigingen en overheden, en help hen met sales-ondersteunende campagnes en activiteiten.
- Communicatiemanager
- Content marketing
- Webspecialist
- Marketing strateeg, business developer
- Campagne manager, projectmanager
Ervaring
- Communicatie strategie, beleid, missie & visie van papier naar project
- Campagnes van concept (vertaling van beleid) tot uitvoering
- Content (programma’s) voor social media, online platforms en magazines
- Aansturing van collega’s en leveranciers
- Traffic & productie werkzaamheden
- Schrijven en publiceren
- Opzet en (technisch en inhoudelijk) reviseren en onderhouden van websites
- Agile/Scrum en dynamisch projectmanagement
Ik ben zeer bedreven in samenwerking met diverse disciplines.
Recent werk (2019-nu)
- Publicatie en propositie projecten voor maakindustrie, uitgeverijen en bureaus, Nederlands- en Engelstalig
- Interim webspecialist bij Tilburg University
- Revisie website en proposities smtware.com via Sky10
- Opzet concept en uitvoering campagne duurzamebanden.nl via VACO
- Marketing en positionering voor software developers metafactory.nl
- Pagina met recent werk: interviews en artikelen, voor opdrachtgevers en werknemers
Lijst met opdrachtgevers
* Ervaring bij gemeente, projectbureau en provincie:
designer, projectmanager, campagnemanager
1994-1999
– Gemeente Amsterdam, publieksinformatie via projectbureau IJburg
– Gemeente Amsterdam, publieksinformatie referendum Noord/Zuidlijn
– Gemeente Amsterdam, projectdocumentatie en gebiedspromotie via projectbureau Borneo Sporenburg
– Gemeente Amsterdam, Corporate Identity dienst Binnenstad
– Gemeente Nieuwegein, referendum Galecop
1999-2003
– Gemeente Amsterdam, publicaties voor EZ
– Gemeente Utrecht, positionering wijken via projectbureau Leidsche Rijn
2003-2006
– Gemeente Deventer, diverse middelen publieksinformatie
– Gemeente Almere, gebiedspromotie bouwprojecten
2006-2007
– Provincie Gelderland, campagnemanagement ervaarhetov.nl
– Gemeente Apeldoorn, mobiliteitsmakelaar
2007-2010
– Provincie Utrecht, concept, ontwikkeling en projectmanagement nieuwe website
2010-2012
– Gemeente Meppel, publieksinformatie
“Innovatie is continue verandering. Bijblijven gaat niet over de status quo, maar over wat een markt of een organisatie wil. Ik vind het slim om een keuze te maken die past bij het tempo en de innovatie die je aankan.”
“Organisaties die weten wat ze willen, maken dit duidelijk met sprekende content die aangeeft wie ze zijn, wat ze doen, voor wie, waarom en hoe.”
Duidelijk taal
Ik zorg dat teksten kloppen en leesbaar zijn. Ik wil dat communicatiemiddelen er fatsoenlijk uitzien, voldoende aanspreken en gericht worden op de doelgroepen in het marktsegment van keuze. Daar maak ik me sterk voor. Kennis is immers nog geen begrip. En pas na begrip kan actie volgen.
Communicatie zou van mij een vak op de basisschool mogen zijn. Begrijpen wat je doet en dit begrijpelijk (intern en extern) communiceren, vind ik de smeerolie van marketing. Dit is voor veel organisaties geen vanzelfsprekendheid. Het is vaak een joekel van een blinde vlek!
Investeren in duidelijke communicatie is essentieel om langdurig in contact te blijven met je markt. Het is een doorlopend, waardevol en duurzaam proces. ‘Marketing is a complete approach to business’.
Wie duurzaam investeert in kwalitatieve communicatie weet dat ook het rendement duurzaam is. Die wederkerigheid is een vorm van relatiemanagement waar ik warm van wordt.
Slimme organisaties maken en houden hun communicatie rendabel en laten zich niet leiden door aannames en de waan van de dag. Vanaf mijn eerste werkdag maak ik me sterk om dat voor elkaar te krijgen. Bedrijven die dit waarderen, maken gebruik van mijn diensten.
Recent CV in pdf
De Meern, Q4 2024