CV Albert Mensinga

  • Albert Mensinga (Rotterdam, 25 juli 1967)
  • Nederlandse nationaliteit, samenwonend, twee uitwonende dochters
  • De Meern, Utrecht
  • 06 1308 0313, albertmensingacreative@gmail.com
  • Rijbewijs AB
  • CV in pdf (augustus 2024)
  • Vakantie in overleg
  • Uurtarief vanaf 75

Ben je op zoek naar een zelfstandige en onafhankelijke communicatie professional met een pragmatische visie op marketing en business development? Neem dan contact met me op en geef aan wat je voor ogen hebt.

NB. Ik ben niet verbonden aan SMG!

De markt zet mij in voor deze rollen:

  • Interim professional
  • Content marketeer / redacteur
  • Webspecialist
  • Interviewer/journalist
  • Marketing strateeg en business developer
  • Campagne manager en projectmanager
  • Kwartiermaker

Ik heb ervaring met:

  • Campagnes van concept (vertaling van beleid) tot uitvoering
  • Content (programma’s) voor social media en online platforms
  • Het aansturen van collega’s en leveranciers
  • Traffic & productie werkzaamheden
  • Schrijven en publiceren
  • Het opzetten en (technisch en inhoudelijk) reviseren en onderhouden van websites
  • Agile/Scrum en dynamisch projectmanagement

Ik ben zeer bedreven in samenwerking met diverse disciplines.

Recent werk (2019-nu)

Opdrachtgevers

  • MKB
  • Uitgeverijen
  • Maakindustrie
  • IT- en tech-bedrijven
  • Zorg- en onderwijsinstellingen

Bekijk hier de lijst met opdrachtgevers

* Ervaring bij overheid: gemeente, projectbureau en provincie

1994-1999
– Gemeente Amsterdam, publieksinformatie via projectbureau IJburg
– Gemeente Amsterdam, publieksinformatie referendum Noord/Zuidlijn
– Gemeente Amsterdam, projectdocumentatie en gebiedspromotie via projectbureau Borneo Sporenburg
– Gemeente Amsterdam, Corporate Identity dienst Binnenstad
– Gemeente Nieuwegein, referendum Galecop

1999-2003
– Gemeente Amsterdam, publicaties voor EZ
– Gemeente Utrecht, positionering wijken via projectbureau Leidsche Rijn

2003-2006
– Gemeente Deventer, diverse middelen publieksinformatie
– Gemeente Almere, gebiedspromotie bouwprojecten

2006-2007
– Provincie Gelderland, campagnemanagement ervaarhetov.nl
– Gemeente Apeldoorn, mobiliteitsmakelaar

2007-2010
– Provincie Utrecht, concept, ontwikkeling en projectmanagement nieuwe website

2010-2012
– Gemeente Meppel, publieksinformatie

“Innovatie is continue verandering. Bijblijven gaat niet over de status quo, maar over wat een markt of een organisatie wil. Ik vind het slim om een keuze te maken die past bij het tempo en de innovatie die je aankan.”

“Organisaties die weten wat ze willen, maken dit duidelijk met sprekende content die aangeeft wie ze zijn, wat ze doen, voor wie, waarom en hoe.”

Duidelijk taal

Ik zorg dat teksten kloppen en leesbaar zijn. Ik wil dat communicatiemiddelen er fatsoenlijk uitzien, voldoende aanspreken, en gericht worden op de doelgroepen in het marktsegment van keuze. Daar maak ik me sterk voor.

Communicatie zou van mij een vak op de basisschool mogen zijn. Begrijpen wat je doet en dit begrijpelijk (intern en extern) communiceren, vind ik de smeerolie van marketing. Dit is voor veel organisaties geen vanzelfsprekendheid en zelfs een joekel van een blinde vlek.

Kennis is nog geen begrip. Investeren in begrijpelijke communicatie is de sleutel om blijvend aan te sluiten op je markt. Dit is een duurzaam, waardevol en continu proces.

Wie duurzaam investeert in kwalitatieve communicatie weet dat ook het rendement duurzaam is. Die wederkerigheid is een vorm van relatiemanagement waar ik warm van wordt.

Slimme organisaties maken en houden hun communicatie rendabel en laten zich niet leiden door aannames en de waan van de dag. Vanaf mijn eerste werkdag maak ik me sterk om dat voor elkaar te krijgen.

Recent CV in pdf

De Meern, juli 2024