CV Albert Mensinga

  • Albert Mensinga (Rotterdam, 25 juli 1967)
  • Nederlandse nationaliteit, samenwonend, twee uitwonende dochters
  • De Meern, Utrecht
  • 06 1308 0313, albertmensingacreative@gmail.com
  • Rijbewijs AB

Vanaf 1 maart 2024 beschikbaar als webspecialist, content marketeer, tekstschrijver, campagne manager

Download CV in pdf (januari 2024)

Ik ben een communicatie professional met een pragmatische visie op marketing en een focus op tekst en online publicatie. Ik verzorg werkzaamheden in de rol van:

  • Interim professional
  • Content marketeer / redacteur
  • Webspecialist
  • Interviewer/journalist
  • Marketing strateeg
  • Campagne manager

Verder heb ik ervaring met:

  • Het opzetten en (technisch en inhoudelijk) reviseren en onderhouden van websites
  • Campagnes van concept (vertaling beleid) tot uitvoering
  • Content (programma’s) voor social media
  • Aansturen collega’s en leveranciers
  • Agile/Scrum

Zeer bedreven in samenwerking met diverse disciplines.

Recent werk (2019-2024)

  • Opdrachtgevers: MKB, uitgeverijen, IT- en tech-bedrijven, zorg- en onderwijsinstellingen
  • Branches: IT, maakindustrie, automotive, (semi) overheid, zorg, onderwijs

“Innovatie is continue verandering. Bijblijven gaat niet over de status quo, maar over wat een markt of een organisatie wil. Ik vind het slim om een keuze te maken die past bij de innovatie die je aankan.”

“Organisaties die weten wat ze willen, maken dit duidelijk met sprekende content die aangeeft wie ze zijn, wat ze doen, voor wie, waarom en hoe.”

“Ik zorg dat teksten en communicatiemiddelen er fatsoenlijk uitzien en doelgroepen in het marktsegment van keuze aanspreken.”

“Communicatie mag van mij een vak op de basisschool zijn. Begrijpen wat je doet en dit begrijpelijk (intern en extern) communiceren, vind ik belangrijke onderdelen van marketing. Dit is voor organisaties geen vanzelfsprekendheid.

Kennis is nog geen begrip. Investeren in begrijpelijke communicatie is de sleutel om blijvend aan te sluiten op je markt. Dit is een kostbaar en continu proces.

Wie duurzaam investeert in kwalitatieve communicatie weet dat het rendement duurzaam is. Die wederkerigheid is een vorm van relatiemanagement waar ik warm van wordt.

Slimme organisaties maken en houden hun communicatie rendabel en laten zich niet leiden door aannames en de waan van de dag.”

Zie verder CV in pdf

De Meern, maart 2024