Freelance
- Albert Mensinga (Rotterdam, 25 juli 1967)
- Nederlandse nationaliteit, samenwonend, twee uitwonende dochters
- Utrecht
- 06 1308 0313, albertmensingacreative@gmail.com
- Rijbewijs AB
- CV in pdf (juli 2025)
Tekst, tactiek of strategie?
- Zoek je een tweetalige tekstschrijver of journalist?
- Of heb je behoefte aan een zelfstandige communicatiespecialist met een pragmatische aanpak voor marketing en business development en ruime ervaring met projectmanagement?
- Of toch liever een doortastende allrounder die helpt met positionering en profilering?
Neem gerust contact op en ontdek hoe ik van waarde kan zijn voor jou, jouw project, uitdaging, team of afdeling.
Werkzaamheden en expertise
- Ik schrijf informatieve tekst voor marketing, PR en publicaties
- Mkb in de IT, tech- en maakindustrie, uitgeverijen, onderwijs- en zorginstellingen, brancheverenigingen, overheden en bureaus zetten mij in als schrijver, webspecialist, marketing strateeg, business developer, campagne manager en projectmanager
- Ik help met positionering, sales-ondersteunende campagnes en activiteiten
- Ik werk samen met afdelingen marketing, communicatie en corporate identity
- Ik verzorg content en journalistieke producties
Strategisch > tactisch > operationeel
- Communicatie strategie, beleid, missie & visie van papier naar project
- Campagnes van concept (vertaling van beleid) tot uitvoering
- Content (programma’s) voor social media, online platforms en magazines
- Traffic & productie werkzaamheden
- Schrijven en publiceren
- Opzet en (technisch en inhoudelijk) reviseren en onderhouden van websites
- Agile/Scrum en dynamisch projectmanagement
Ik ben zeer bedreven in samenwerking met diverse disciplines.
Recent werk (2019-nu)
- Publicaties, teksten en projecten voor maakindustrie, uitgeverijen en bureaus, Nederlands- en Engelstalig
- Uitgelicht: praktijkcases
- Interim webspecialist bij Tilburg University en Interpolis.
- Revisie website en proposities smtware.com via Sky10
- Opzet concept en uitvoering campagne duurzamebanden.nl via VACO
- Marketing en positionering voor software developers metafactory.nl
- Pagina met recent werk: interviews en artikelen, voor opdrachtgevers en werknemers
Ruim drie decennia ervaring: lijst met opdrachtgevers
* Ervaring bij gemeente, projectbureau en provincie:
designer, projectmanager, campagnemanager
1994-1999
– Gemeente Amsterdam, publieksinformatie via projectbureau IJburg
– Gemeente Amsterdam, publieksinformatie referendum Noord/Zuidlijn
– Gemeente Amsterdam, projectdocumentatie en gebiedspromotie via projectbureau Borneo Sporenburg
– Gemeente Amsterdam, Corporate Identity dienst Binnenstad
– Gemeente Nieuwegein, referendum Galecop
1999-2003
– Gemeente Amsterdam, publicaties voor EZ
– Gemeente Utrecht, positionering wijken via projectbureau Leidsche Rijn
2003-2006
– Gemeente Deventer, diverse middelen publieksinformatie
– Gemeente Almere, gebiedspromotie bouwprojecten
2006-2007
– Provincie Gelderland, campagnemanagement ervaarhetov.nl
– Gemeente Apeldoorn, mobiliteitsmakelaar
2007-2010
– Provincie Utrecht, concept, ontwikkeling en projectmanagement nieuwe website
2010-2012
– Gemeente Meppel, publieksinformatie
“Innovatie is continue verandering. Bijblijven gaat niet over de status quo, maar over wat een markt of een organisatie wil. Ik vind het slim om een keuze te maken die past bij het tempo en de innovatie die je aankan.”
“Organisaties die weten wat ze willen, maken dit duidelijk met sprekende content die aangeeft wie ze zijn, wat ze doen, voor wie, waarom en hoe.”
Duidelijk taal
Ik zorg dat teksten relevante informatie bevatten en leesbaar zijn en dat communicatiemiddelen er fatsoenlijk uitzien, voldoende aanspreken en gericht worden op de doelgroepen in het marktsegment van keuze.
Communicatie zou van mij een vak op de basisschool mogen zijn. Begrijpen wat je doet en dit helder (intern en extern) communiceren, vind ik de smeerolie van marketing. Dit is voor veel organisaties geen vanzelfsprekendheid. Het is vaak een blinde vlek!
Investeren in duidelijke communicatie is essentieel om langdurig in contact te blijven met je markt. Het is een doorlopend, waardevol en duurzaam proces. ‘Marketing is a complete approach to business’.
Wie duurzaam investeert in kwalitatieve communicatie weet dat ook het rendement duurzaam is. Die wederkerigheid is een vorm van relatiemanagement waar ik warm van word.
Slimme organisaties maken en houden hun communicatie rendabel en laten zich niet leiden door aannames en de waan van de dag. Ik maak me sterk om dat voor elkaar te krijgen.
Recent CV in pdf
Utrecht, juli 2025