Op zoek naar een ervaren tekstschrijver, content marketeer en business developer?

Dan ben je bij mij aan het juiste adres.

Expertise

  • Interim professional: 24 – 32u/wk
  • Los project: ik plan je in en werk met periodieke oplevering en maandelijkse facturering
  • Tekstschrijver, content marketeer, communicatiemanager, business developer

Drie proposities

> Tekstschrijver

  • Interviewen, schrijven en publiceren
  • Magazine en online platform: format en formule
  • Opzet en (technisch en inhoudelijk) reviseren en onderhouden van websites
  • Bekend met de gangbare Content Management Systemen
  • Specialisatie: complexe zaken eenvoudig uitleggen, (publieks)informatie en IT

> Content marketeer

  • Content (programma’s, kalenders) voor social media en online platforms
  • Campagnes van concept tot uitvoering
  • Duurzame contentontwikkeling
  • Nieuwsbrieven en andere periodieke uitgaven

> Business developer

  • Agile/Scrum en dynamisch projectmanagement
  • Voorkeur voor teamlid, op verzoek team lead
  • Communicatie strategie, beleid, missie & visie van papier naar project
  • Aansturing van collega’s en leveranciers
  • Traffic & productie
  • Fundamentele aanpak

Ervaring

Ik ben zeer bedreven in samenwerking met diverse disciplines.

Albert Mensinga Creative staat sinds 2007 geregistreerd bij KvK Utrecht. Ik ondersteun organisaties bij het ontwikkelen, produceren, publiceren en verspreiden van hun identiteits-, informatie-, marketing- en communicatie-inspanningen met als doel een aansluiting te maken op de markt van keuze.

Ik verzorg projecten voor allerlei bedrijven: mkb (IT-, tech- en maakindustrie), uitgeverijen, onderwijs- en zorginstellingen, brancheverenigingen en overheid en help hen met communicatie, campagnes en activiteiten voor marketing en sales ondersteuning.

Mijn uitgebreide ervaring bij, met en voor overheid (projectbureaus, provincies en gemeenten) staat onderaan deze pagina* en zie cv.

NB. Ik ben niet verbonden aan SMG!

Duurzaam doelgroepen bereiken

Hoe bereiken moderne organisaties hun markten en doelgroepen duurzaam en relevant?

  • Zij begrijpen dat marketing ‘a complete approach to business’ is.
  • Zij stellen een CMO aan.
  • Zij zetten doelgerichte informatievoorziening in.
  • Ze sluiten hun marketing aan op sales.
  • Ze maken zich sterk voor mensgerichte arbeidsmarktcommunicatie.
  • Ze dragen zorg voor interactieve interne communicatie.

Dit lukt door kennis en informatie te delen en met een luisterend oor reacties serieus te nemen.

Met een heldere missie, visie en een uitvoerbare strategie, wordt het mogelijk om stap voor stap duurzame verbindingen te creëren en samen te werken. Dit kan via campagnes, events, PR, een goed functionerende website met landingspagina’s, social media en alle beschikbare communicatiekanalen.

  • Dus: weet je wie je bent, wat je doet, waarom en voor wie?
    Dan begrijp je waar ik het over heb en bied ik bij deze mijn hulp aan.

  • Vind je het lastig om je klanten en leads aan te spreken?
    Neem dan contact op en ik help je stap voor stap op weg. In jouw tempo, met jouw budget en met jouw mogelijkheden.

In het kort

  • Mijn ondersteuning kan zowel technisch (onderhoud, ontwikkeling, innovatie) als inhoudelijk (content, strategie) zijn.

  • Organisaties die het lastig vinden om beleid, strategie een stap verder te krijgen, help ik met het opstellen van een tactiek en met de operationele werkzaamheden.

  • Branches zoals b2b IT, tech- en maakindustrie, onderwijs, logistiek, vakorganisaties en divers mkb kiezen mij als Dedicated Partner.

  • Ik heb ruime ervaring met diverse digital tooling en cms en voel me snel thuis in een online omgeving (cloud, SaaS).

  • Ik richt me bij voorkeur op de operationele uitvoering. Denk aan content management, online marketing, interviews, schrijven, reportages en de verwerking daarvan naar publicatie en spraak, zowel online als offline. Deze taken voer ik zelfstandig uit of met binnen een team.

  • Op verzoek ben ik team-lead. Mijn voorkeur gaat uit naar teamlid.

Recent werk

Profiel

Samen met webspecialist/redacteur Lilian Havermans woon ik in De Meern. Mijn twee uitwonende dochters (2001, 2003) studeren. In mijn vrije tijd reis ik graag, bij voorkeur met onze Alfa Romeo 916 Spider of 147.

Ik studeerde vijf jaar HBO: een niet afgerond jaar HTS Werktuigbouwkunde en vier jaar Grafisch Ontwerp aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag. Na het behalen van mijn diploma liep ik driemaal drie maanden stage: bij Hans Verlaat, het legendarische Rotterdamse bureau Hard Werken en Studio Raster / Uitgeverij Elmar.

Sinds 1992 was ik in dienst bij verschillende bureaus. Tot 1999 werkte ik uitsluitend als grafisch ontwerper, daarna verbreedde ik mijn werkterrein. In oktober 2007 schreef ik me in bij de Kvk Utrecht. Inmiddels heb ik ervaring met alle aspecten binnen het communicatiespectrum.

Ik verzorg opdrachten voor uitgeverijen, marketingbureaus, mkb, maakindustrie en IT- en techbedrijven. Ik werk bij voorkeur met organisaties die weten wat ze willen en hulp nodig hebben met tactische en operationele invulling van hun marketing, sales en communicatie.

Op deze website vind je blogs over digitale transformatie, organisatieprocessen, procesmanagement en marktbenadering, maar ook over geschiedenis en maatschappij.

Kennis is nog geen begrip

De basis van mijn werkzaamheden is begrip van communicatie. Mijn uitgangspunt is dat kennis nog geen begrip is. Ook al is het goed uitgelegd en helder overgedragen. Met deze wetenschap start ik projecten op weg naar resultaat: incrementeel en in iteraties. Ik leer van elke stap en deel mijn kennis met de professionals met wie ik samenwerk.

Wat dit oplevert? Dat ik blijvend nieuwsgierig ben, vragen stel en wil uitkomen bij de best mogelijke resultaten binnen de mogelijkheden die er zijn. Belangrijk is de opdrachtgever die realistische kaders en duidelijke mogelijkheden aangeeft.

Klik om te vergroten

Intelligentie en analytisch denkvermogen

Volgens Robert Sternberg, hoogleraar psychologie aan de Yale University, bestaat intelligentie uit drie delen:

  • Analytische intelligentie
  • Creatieve intelligentie
  • Praktische intelligentie

Ik ben het met hem eens dat een gedisciplineerde en evenwichtige inzet van deze drie componenten een kwalitatieve route naar succes is.

Robert Sternberg:

“Voor het oplossen van problemen en de beoordeling van de kwaliteit van ideeën, is een analytisch denkvermogen vereist.

Creatieve intelligentie is nodig om problemen en ideeën goed te kunnen formuleren.

Praktische intelligentie is vereist om ideeën en analyses op een doeltreffende wijze te kunnen gebruiken.”

Om ideeën voor het voetlicht te brengen, te delen en verder te brengen, speelt communicatie een cruciale rol. Ik speel in dit proces graag een actieve rol.

Knowledge is not understanding.

Wisdom is the choice to use knowledge.

To know how to use knowledge is to have wisdom.

Try to understand your thinking by teaching others what you know.

Albert Einstein (sic.) zei 100 jaar geleden:

“The measure of intelligence is the ability to change.”

Waarop Stephen Hawking aanvulde:

“Intelligence is the ability to adapt to change.”

Tot zover mijn beknopte introductie. Veel leesplezier en laat me weten als je vragen hebt.

. . .

* Ervaring bij gemeente, projectbureau en provincie: designer, projectmanager, campagnemanager

1994-1999
– Gemeente Amsterdam publieksinformatie via projectbureau IJburg
– Gemeente Amsterdam publieksinformatie referendum Noord/Zuidlijn
– Gemeente Amsterdam projectdocumentatie en gebiedspromotie via projectbureau Borneo Sporenburg
– Gemeente Amsterdam Corporate Identity dienst Binnenstad
– Gemeente Nieuwegein referendum

1999-2003
– Gemeente Amsterdam, publicaties voor EZ
– Gemeente Utrecht, positionering wijken via projectbureau Leidsche Rijn

2003-2006
– Gemeente Deventer diverse middelen publieksinformatie
– Gemeente Almere gebiedspromotie bouwprojecten

2006-2007
– Provincie Gelderland campagnemanagement ervaarhetov.nl
– Gemeente Apeldoorn mobiliteitsmakelaar

2007-2010
– Provincie Utrecht concept, ontwikkeling en projectmanagement nieuwe website (Herinnert u zich deze nog? Na 2016 responsive)

2010-2012
– Gemeente Meppel publieksinformatie